Chocolat Chip Cookies

0907200115blog 
La recepta d'avui és especial. És especial per varis motius que avui mica en mica intentaré explicar-vos.
Durant la meva infància ja us vaig dir que hem vaig passar moltes hores -gustosament- a la cuina de casa de la meva àvia. Aprofitava qualsevol motiu per estar-m'hi: per berenar, per fer els deures, per xerrar, per escoltar les mil històries de la meva àvia, per trobar-hi escalfor a l'hivern... etcètera.
Sense voler -o almenys que a mi m'ho semblés- la meva àvia hem va anar ensenyant a cuinar, i la primera vegada que vaig cuinar alguna cosa debia ser un pastís perquè des d'aleshores m'entretenia molt a la cuina mirant receptes de dolços. Recordo un llibre, crec que de la casa Maizena, que amb dibuixos il·lustrats ensenyava pas per pas com fer des de natilles fins a pastissos de nata i maduixes. També recordo a la meva tieta (Teti) i la meva àvia fent un braç de gitano els dissabtes desprès de sopar, suposadament per postres de diumenge, però que no arribava mai a sortir a taula. Més tard, ja de gran vaig saber que a vegades no quedava prou bé, o d'altres vegades se l'havien cruspit tot xerrant. Quines gourmandes!
Tot allò va anar quedant guardat dins el meu cap, dins el meu cor.

0907200109blog

I un dia arriben les galetes amb guspires de xocolata a la meva vida. I aqui és on realitat tot comença, on la meva passió per fer dolços madura i queda establerta en la meva vida d'una manera més arrelada.
Tot va ser arrel d'un viatge d'intercanvi als Estats Units. Allí vaig conèixer a la Laura, la meva amfitriona, i ens vam fer amigues. Aleshores teniem uns 15 anys, i ara fa uns 9 anys va ser la última vegada que ens vam veure però encara mantenim el contacte. Bé, total que ella em va descobrir les "Chocolat Chip Cookies". La meva aficció a les galetes va ser absoluta, i descobrir que fins i tot en feien de gegants, fins el punt que la mare de la Laura per fer l'acomiadament de l'institut a la classe de llengua vam preparar aquestes galetes. Bé preparar... va anar al super i va comprar a la secció de refrigerats un tub de la marca Nestlé, i hem va dir:   "-talla amb un ganivet les galetes i enforna-les". Això sí: el resultat va ser excel·lent malgrat la simplicitat de la recepta.
Durant anys he estat buscant per les prestatgeries de refrigerats dels grans supermercats a veure si les trobava. Rés, no hi hagut éxit, ni les vaig trobar al seu moment als Marks&Spencer.

0907200111blog

I feia molt de temps que no preparava aquesta recepta, per això dels quilos.. però és difícil resistir-s'hi, perquè estan tant bones!
I ara ja estem molt acostumats a veure aquestes galetes, i a comprar-les. Però quant jo vaig anar als Estats Units d'Amèrica, les galetes més innovadores aleshores d'aqui eren unes amb mel, per sortir de les quotidianes galetes Maria, que tampoc són gens despreciables. Les cookies van ser una rebel·lació per mi, encara que les que aqui vénen no tenen el gust de les d'allà, i les d'aquesta recepta s'hi acosta molt!
  0907200116blog

INGREDIENTS
- 200 grams de mantega a Tª ambient
- 2 ous
- 100 grams de sucre moreno
- 100 grams de sucre convencional
- 400 grams de farina de reposteria
- 1 culleradeta de bicarbonat
- 1 pessic de sal
- 100 grams de nous a trossos grans
- 100 grams de perletes de xocolata

PROCEDIMENT AMB THERMOMIX
1. Posar dins el vas: la mantega, ous, els dos tipus de sucre. Programar: 15 segons a velocitat 4.
2. Afegir la farina, la sal, el bicarbonat, les nous i les perletes de xocolata. Programar: 30 segons a velocitat espiga.
3. Treure la massa del vas i posar-la damunt de paper film. Fer un rulo, embolicant els extrems com si fos un caramel, enroscar i donar forma de cil·lindre.
4. Posar al congelador fins que adquireixi una consistència forta (unes 2 hores)
5. Treure del congelador la massa. Pre-escalfar el forn a 200º. Desembolicar i amb un ganivet tallar rodanxes de 0'5cm. Posar les galetes a mesura que anem a tallar damunt una safata de forn folrat de paper sulfuritzat.
6. Coure-les uns 15 minuts. No hem d'esperar que estiguin torrades, simplement lleugerament durades. El temps és orientatiu (perquè cada forn és un món), per tant us recomano que us assegueu davant del forn, per no perdre de vista les galetes, sobretot quant ens acostem als 15 minuts. Quant traiem les galetes del forn tindran un tacte tendre, serà quant es refredin que quedin lleugerment cruixents.
7. Per deixar refredar les galetes sense que s'humitegin posar-les damunt una reixeta. No guardar fins que estiguin completament fredes.
8. Emmagatzemar en una capsa de llauna (m'encanten), o en un recipient ben tancat (com la capsa de vidre que veieu a la fotografia inferior).
 0907200112blog

PROCEDIMENT CONVENCIONAL:
1. Posar la mantega i els sucres en un bol. Barrejar bé amb una cullera de fusta.
2. Anar incorporant els ous de un en un.
3. Tamisar la farina i la sal. Afegir-hi les perletes de xocolata.
4. Afegir la massa seca de farina, sal i xocolata a la massa humida. Barrejar bé.
5. Seguir els passos a partir del punt 3 de la recepta feta amb thermomix.
 0907200113blog

Expliqueu-me què us han semblat i quina experiència teniu amb les cookies! o el que vulgueu...

0907200114blog

Jo mai puc esperar a que es refredin per tastar-les, i tu?

0907200118blog


ShabbyBlogsDividerG

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per la vostra visita a Gourmenderies,
Mglòria